درختان و گیاهان غیرمثمر

ادیان شیطان پرستی و درختان غیرمثمر

ادیان شیطان پرستی و درختان غیرمثمر ، هرچه کاشت درختان میوه سابقه ‏ای به عمر بشر دارند اما کاشت درختان غیرمثمر و چمن در ایران و جهان کم سابقه هستند.

طوری که گفته شد، در دین اسلام و قرآن کریم و روایات، درختان میوه و گیاهان خوراکی و دارویی نقش ویژه‌ای دارند و در هیچ یک از آموزه‌های دینی درختان غیر مثمر تقدس ندارند، اما برعکس اغلب درختانی که فعلا در فضاهای سبز کاشته می ‏شود در ادیان شیطان پرستی و الحادی از هزاران سال قبل مقدس بوده است، لذا با نفوذ عقاید الحادی کفر آمیز و شرک آلود و شیطان پرستی به مسیحیت، کاشت این درختان در جهان گسترش یافته است. به اختصار چند درخت بررسی می‏شود:

۲-۴-۳-۱- کاج

در دین مسیحیت کاج هیچ جایگاه نداشته‏ است، اما از یکی دو قرن اخیر، از آلمان کاج به عنوان نماد مسیحیت و جشن تولد حضرت مسیح(ع) (کریسمس) معرفی می‏شود، در حالی‏که قرآن کریم درخت نخل را موقع تولد حضرت مسیح معرفی می‏ فرماید و نیز در محل تولد حضرت مسیح(ع) درختان خرما و درختان زیتون و درختان مرکبات و انار و انگور و دیگر میوه‌ها فراوان بوده است. کاج در افسانه ازیریس و اسیس از مصر باستان که منشأ نماد شیطان پرستی (ابلیسک) نقش دارد.

مخروط کاج در بناها و نمادهای ادیان شرک آمیز باستان موجود است و همین مخروط کاج در واتیکان هم هست و هم در عصای پاپ.

اسرار نهفته نماد مخروط کاج(چشم جهان بین یا چشم سوم انسان)

مخروط کاج، نماد اسرارآمیزی است که در خرابه‌های اندونزیایی، بابلی، مصری، یونانی، رومی، و مسیحیان به نامهای مختلف می توان آن را دید. مخروط کاج مفهومی یکسان در تمامی آن‏ها دارد و نماد یک عضو مخفی « چشم سوم» است.

عکس شبکه جهانی: ویرانه‌های آنگکور وات در کامبوج، با نماد مخروط کاج پر شده است

عکس از شبکه جهانی،مجسمه «پیگنا» (کاج مخروطی) در حیاط واتیکان جای دارد امروزه بلندترین مجسمه کاج دنیا محسوب می‏شود. سمت چپ دو مار متقارن در حال صعود در مخروط کاج یکدیگر را ملاقات می‏کنند اوزیریس.موزه مصر در تورین، ایتالیا، ۱۲۲۴ سال قبل از میلاد.

عکس از شبکه جهانی،خدای سومری «مردوک» با میوه کاجی دردست همراه با باچوس رومی که در نیزه ایی یونانی که در بالای آن همان میوه کاج می‏باشد را حمل می‏کند

چشم سوم در مثلث ماسونی

در مغز انسان، غده کوچکی به نام «غده صنوبری» وجود دارد که همان چشم مقدس مردم باستان است. نماد مخروط کاج در طول تاریخ نمادی از غده صنوبری یا چشم سوم بوده است،و دکارت فیلسوف فرانسوی غده صنوبری را مکان روح می‏ نامد. میوه کاج همچنین در تزیین ابزار آلات آیین‏ های ماسونی و در ابنیه آن‏ها به کار رفته است نوک عصای کشیشان رده دوم نیز با میوه کاج تزیین شده است.عرفای یونانی نیز عصایی به دست می‏ گرفتند که بالای آن به شکل میوه کاج بود.

عکس از شبکه جهانی،مخروط کاج در میز کارش حاکی ازاعتقاد هیتلر به چشم سوم است

۲-۴-۳-۲- زبان گنجشک

بر اساس اساطیر مردم اسکاندیناوی و برخی مناطق دیگر ایگدراسیل«yggdrasill» نام درختِ زبان گنجشک است. این درخت نقش مهمی در جهان شناسی آنان دارد. ایگدراسیل در پهنای جزیره‌ای روییده که دور تا دور آن را آب‌های اقیانوس احاطه کرده‏اند و سبب پیوند تمامی هستی به یکدیگر شده است.
البته در این‏جا مراد از هستی، تنها دنیای ما نیست؛ بلکه مانند بسیاری از نگرش‌های باستانی، نزدمردم اسکاندیناوی نیز هستی دو قسمتکلی دارد: جهان زیرین و جهان برین.

بر اساس اساطیر و باورهای باستانی دو گروه از خدایان به نام خدایان خدایان اثیر و ونیر که دشمنی مادام العمر با یکدیگر دارند، در هر یک از این عوالم ساکنند. دنیای برین متعلق به گروه خدایان اثیر و دنیای زیرین نیز متعلق به خدایان ونیر. اما درخت ایگدراسیل نیز مانند هر پدیده دیگری در عالم، نهایت و پایانی دارد.

پایان کار درخت هنگامی‏است که خدا‌هایم دال در شیپورش می‌دمد و با این کار آغاز نبرد نهایی یا راگن آروک را اعلام می‏دارد. می‏دانیم یکی از مشترکات جهان شناسی باستانی، نابودی زمین وجهان در آخرالزمان است که معمولاً گفته می‏شود در جهان سیل یا آتش سوزی مهیبی رخ خواهد داد.

عکس از شبکه جهانی، درخت کیهانی که همان زبان گنجشک است

۲-۴-۳-۳- عرعر

به عرعر، درختِ خدایان «Tree of Gods» یا درخت آسماني و ملکوتي «Tree of heaven»گفته می‏شود.

نام‌هاي ديگر آن: شجره‌السماء، شجره‌الله و سماق چيني مي‌باشد.

۲-۴-۳-۴- چنار

چنار به عنوان درخت مقدس مطرح است، حتی در برخی از مناطق، باورهای غلط و خرافاتی در مورد تقدس آن دیده می‏شود. در مورد پادشاهان هخامنشي نيز نقل است كه چنار از چنان تقدسي برخوردار بوده كه در خوابگاه شاهان چنار زريني به همراه تاكي زرين آراسته به زيور نگهداري مي‌شده است و گويي دستيابي به اين چنار به معناي به دست آوردن سلطنت بوده است.

۲-۴-۳-۵- سرو یا صنوبر (مخروطیان)

شایان ذکر است که درخت صنوبر چند معنا دارد:

۱- نام عام درختان مخروطیان
۲- درخت تبریزی یا سپیدار
۳- درخت کاج در زبان عربی
۴- درخت سرو

به نظر می‏ رسد منظور از صنوبر در روایت همان «سرو» باشد که ایرانیان قدیم آن را می ‏پرستیدند.

در عيون الاخبار الرضا(ع) از امام علي بن موسي الرضا(ع) از اميرالمؤمنان (ع) حديثي طولاني دربارة اصحاب رسّ نقل شده كه مختصر آن بیان می‏شود:

اصحاب رسّ درخت صنوبري را که به آن «شاه درخت» مي‌گفتند مي‌پرستيدند.

آن‏ها دوازده آبادي در كنار نهري به نام رسّ با نامهاي آبان، آذر، دي، بهمن، اسفند، فروردين، ارديبهشت، خرداد، تير، مرداد، شهريور، مهر، داشتند.
بذر آن سرو در مناطق ديگر كاشتند و نهري براي آبياري آن اختصاص دادند و آب آن را بر خود و چهارپايان ممنوع كردند و اگر كسي از آن مي‌خورد او را به قتل مي‌رساندند و مي گفتند اين مايه حيات خدايان ماست.

آن‏ها هر ماه از سال روزي را در يك شهر كه نام آن ماه بود، عيد مي‌گرفتند و به كنار درخت صنوبر كه بيرون شهر بود مي‌رفتند و قرباني‌های خود را به آتش مي‌افكندند، وقتي دود از آن بلند مي‌شد گريه و زاري مي‌كردند و در برابر درخت سجده مي‌كردند، هنگامي كه در كفر فرو رفتند خداوند پيامبري را فرستاد اما آن‏ها ايمان نياوردند.

لذا پيامبر آن‌ها از خدا تقاضا كرد درخت خشك شود روز عيد. ديدند درخت گويا سال‏هاست كه خشك شده است در حالي كه شب سرسبز بود. گفتند پيامبر با جادو درخت ما را خشك كرده است.

تصميم به قتل او گرفتند او را در چاهي انداختنتد و پيوسته ناله او را شنيدند تا جان داد.

آن حضرت از خدا تقاضای عذاب کرد و در همان روز عيد باد تندي شديد و سرخ رنگ وزيد و چنان آن‏ها را بلند مي‌كرد که هلاك مي‌شدند.

زمين را زير پاي آنان چنان گرم كرد كه مانند آهن سرخ مي شده است و اين تندباد سخت آتشين مانند قبه حمراء‌ بالاي آن‏ها خيمه زده و آن‏ها را فرو گرفت و بدن‌هاي آن‏ها مانند آهن در آتش آب شده و بكلي از بين رفتند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شصت چهار + = شصت هشت

دکمه بازگشت به بالا